dimarts, 10 de juny del 2014

Avaluació de l’aprenentage aconseguit

En aquest projecte hem partit dels coneixements i de l’experiència prèvia de l’Ana i hem intentat generar en ella un aprenentatge significatiu entorn l’ús de les TIC per organitzar la informació i dissenyar les receptes de cuina de tota la vida, recollides en un quadern escrit a mà. Podem dir que ha estat un aprenentatge molt significatiu per l’aprenent i que s’anirà enriquint molt més, a mida de la continuada posada en pràctica.  
Ja que, com s’ha esmentat anterment,  la idea és que una vegada amb les eines i les competències adquirides s’aventuri a seguir recollint de manera autónoma totes les receptes de cuina que ha anat recollint al llarg dels anys, al seu quadern i incorporar-ne de noves. Es mostra motivada amb la idea.
Cal dir que l’actitud i la implicació de l’aprenent, ha estat clau, la predisposició des del primer moment, ha ajudat a consolidar aprenentatges i a contextualitzar significativament els continguts i aconseguir els objectius plantejats. L’aprenent, s’ha mostrat engrescada en cada sessió i, existeix l’afegit de que se sentía segura perquè l’acompanyament ha estat constant i perquè qui la guiava en el procés d’E-A, era la seva filla.  Mostra satisfacció pel que ha estat capaç de realizar i la contenta la idea de haver adquirit noves comptències TIC. L’activitat ha estat del tot interessant, mitjançant les TIC,  com a eina reforçadora i motivadora dels aprenentatges, hem aconseguit crear, a partir de les diferents tasques, estructeres mentals més complexes a partir dels coneixements previs de l’aprenent i els nous que s’han anat incorporant, provocant un canvi conceptual.

Tot i que al principi la seva actitud era força insegura amb el maneig de les TIC, mica en mica ha anat aquirint seguretat en les eines al seu abast i s’ha anat deixant anar en el procés. En tot moment s’ha mostrat amb interés i curiositat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada