dijous, 27 de febrer del 2014

Avaluació inicial; què sé jo de la TE i les TIC

QÜESTIONS DE DESENVOLUPAMENT BREU

1.   Creus que el progrés en el coneixement tecnològic i científic determina i garanteix el progrés econòmic i social? Contesta clarament i justifica la resposta.
Considero que facilita i /o esdevé, però no sempre el garanteix. En els últims anys, el desenvolupament econòmic i social, ha estat lligat a la ciència i la tecnologia. Comportant canvis i avanços que ens han permès i ens permeten construir nous processos per encarar i evolucionar cap al desenvolupament, avançant i innovant.

2.   Estàs d’acord en què la constant fonamentació científica de les diferents tecnologies és garantia      de la neutralitat ideològica d’aquestes tecnologies? Què en penses?
Considero que la neutralitat ideològica, no existeix. La ideologia és troba implícita en tot ésser humà dins de la societat en la que pertany com a ésser individual i alhora social. 

3.   Expressa el teu grau d’acord: Tenir present les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) abans, durant i després de qualsevol activitat d’ensenyament-aprenentatge és un requisit indispensable actualment.
Compateixo la idea però no al 100%. Considero que és important contemplar-les però, no és eina indispensable per a qualsevol proposta que oferim als alumnes. No és l’únic recurs a tenir en compte,  ja que cal oferir d' altres recursos per a poder portar a terme activitats d’ensenyament- aprenentatge.

4.   Quines són les causes que originen els profunds canvis que estem patint en tots els àmbits en els darrers anys.
Considero que ens trobem en una societat en la que les noves tecnologies i la informació ens desborda i, de vegades ens allunya dels valors imprescindibles.
Ens trobem en constant canvi i evolució a un ritme vertiginós. Però, són moltes més, les causes que han ocasionat canvis en els darrers anys. L’economia, la democràcia, el consumisme, la competitivitat, les ànsies de poder, el malestar social, les relacions entre les minories i les majories...

5.   Defineix en una frase la Tecnologia Educativa. Digues quin és el seu objecte d’estudi.
És la tecnologia aplicada a l’educació que té com a objecte d’estudi oferir eines per facilitar processos educatius.  
6.   Posa un exemple de transmissió de coneixement i un altre de construcció del coneixement
Transmissió de coneixements, en la que els alumnes es disposen a seguir l’explicació del docent, de continguts concrets que seran avaluats, com agents passius en l’aprenentatge. Per exemple la definició d’una paraula.
Construcció del coneixement, en la que els alumnes experimenten que passa si li posem oli a l’aigua o si li posem sorra, en el que els alumnes són els constructor i agents actius de l’aprenentatge.

7.   Expressa el teu grau d’acord amb la següent afirmació i argumenta el perquè: “El context és part del coneixement que la persona utilitza per tal d'explicar i donar sentit a una idea".
Estic d’acord amb l’afirmació. Considero que el context influencia en tot el que adquirim. És la clau per a contextualitzar el com i perquè actuem i donem sentit al món d’una manera determinada i diferenciada a la resta. 

8.   ¿Has pensat en la possibilitat d’adaptar l’entorn de la UOC a les teves necessitats i les dels teus companys i professors (opció Personalitza)? Inclusió del missatge al qual es respon (el lector tindrà una idea del que origina i els detalls del teu missatge), número de missatges visualitzats en les bústies compartides (útil quan hi ha molta comunicació      a algunes bústies), signatura de correu (per facilitar la comunicació i  posar a un clic de distància altres mitjans de comunicació teus...?
Vaig prendrem la llibertat d'adaptar l'entron de la UOC, des de que vaig entrar al campus per tal de familiaritzar-me amb ell i personalitzar l'espai, fer-me'l uan mica més meu. Em vaig animar  en personalitzar el fons de pantalla del campus per donar-li un toc més divertit; el color de l’encapçalament de cada assignatura fent-lo correspondre amb el color que apareix a el calendari per a cada assignatura…  Amb l'inici de l’assignatura m' he pres la llibertat de seguir trastejant opcions i he realitzat els canvi que es proposen (inclusió del missatge al qual es respon, número de missatges visualitzats, signatura de correu).  

9.   Comptes amb els coneixements previs que el Pla docent indica per poder ser eficaç durant el desenvolupament de l’assignatura? Fins a quin punt? Pots instal·lar programari, iniciar l’exploració de nou programari pel teu compte, gestionar arxius i comptes amb una actitud positiva cap a web 2.0? Ets capaç de llegir en pantalla (buscar paraules, fer servir l’índex amb hipervincles, moure’t en el document...? i mantenir uns apunts digitals on acumulis la informació de diferents fonts?
Penso que compto amb la majoria dels coneixements previs que el Pla docent indica per a poder ser eficaç durant el desenvolupament de l'assignatura. No em considero una experta, però m’agrada dedicar-hi temps i m'engresca aprendre'n, indagant i trastejant.    

    10.  Situa’t de 0 a 10 (0 gens d’acord 10 molt d’acord)
TE2) L’objecte principal de la Tecnologia Educativa és oferir un bon ventall de tècniques per als docents: __6____
CC2) Aprenc tant dels companys com dels materials i consultors: __9____
TC1) Els professionals de l’educació han de ser competents en les tècniques que asseguren la correcta transmissió del coneixement : ___10_____
DT2) La tecnologia es basa en la ciència per la qual cosa és neutral en relació a prejudicis, valors i actituds: __0___
CC1) Les aules de la UOC són una comunitat d’aprenentatge: ___8__
DU2) Els debats virtuals suposen perdre força hores amb poc benefici personal: __3___        


MAPA CONCEPTUAL          

1 comentari:

  1. M'ha agradat el dibuix del professors examinant els animals!!

    Quan les preguntes:
    TC1) Els continguts no es transmeten sinó que l’alumne és qui construeix els seus coneixements.

    ResponElimina